enturfarestankar.blogg.se

Jag är en helt normalt onormal tjej som titt som tätt flänger runt i stan, i skogen eller på åkrar och tar zoner i Turf. (Läs om Turf på turfgame.com ) Detta är mina seriösa och totalt oseriösa funderingar kring livet som turfare. :)

Hur man än planerar...

Publicerad 2013-12-02 22:57:33 i Vardag,

Dagen började bra. Jag hade behållit många zoner över natten från gårdagens gångturf i södra delen av stan. Det kändes som en bra belöning, eftersom det blåste så hårt igår att jag nästan blåste bort ett par gånger. 
En bra början alltså. Uppmuntrad av detta planerade jag att ta en cykelturfrunda till ett köpcentrum på förmiddagen, äta lunch och handla där och sen turfa på omvägar hemåt. Steg 1 var att paketera in sig själv i varma kläder och sen hämta cykeln i cykelförrådet i källaren... Men just idag hade de elektroniska låsen bytts ut och det nya låset i källaren ville inte släppa in mig till cykeln. Efter felanmälan och en rad arga inre konversationer insåg jag att jag antingen kunde stå kvar och bli ännu argare eller ändra mina planer. Otroligt nog kunde jag övertala mig själv att överge planerna på att försöka slå in dörren genom att blänga argt på den och åt lunch hemma istället. 
En stund senare släpptes cykeln ut av en snäll låssmed och jag kunde äntligen ge mig ut på min runda. Humöret steg ganska snabbt, det var fint väder, fin utsikt och inte alltför många andra turfare i vägen. :0)  Sverige kan vara väldigt vackert!

Foto taget vid zonen BertBells. 

Väl hemma igen (mycket senare än jag tänkt mig, eftersom jag inte vågar cykla så snabbt när det är halt), insåg jag att jag måste lära mig hålla telefonen ergonomiskt, annars kommer jag få en iPhone-relaterad axelskada av mitt turfande snart. :0(  

Sitter därmed just nu med en vetevärmare om höger axel och försöker förklara för mig själv att det är ok att inte åka ut på en turfrunda varje kväll.. (Beroende som man är..)

Gonatt alla turfare! (Och soon-to-be-turfare..) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PurpleAvenger

Jag är en helt normalt onormal tjej som turfar. Att jag turfar innebär att jag titt som tätt flänger runt i stan, i skogen och på åkrar och tar zoner i Turf. (Läs om Turf på turfgame.com ) Det innebär också att jag ibland helt frivilligt ger mig ut i spöregn, halv storm eller totalt mörker för att kunna ta en medalj. I övrigt gillar jag att fika, titta på film, baka och umgås med vänner. Jag har även en viss förkärlek för färgen lila...förstås.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela